Info Auto

Opel Astra este „Mașina anului 2016”

Noul Opel Astra este „Mașina anului 2016” (COTY), fiind așadar câștigătorul celui mai renumit premiu din industria auto. Juriul alcătuit din 58 de jurnaliști de specialitate din 22 de țări europene au acordat modelului Astra un total de 309 puncte. Nou model german a fost urmat de Volvo XC90 care a primit 294 puncte și Mazda MX-5 cu 202 puncte.

opel

Trofeul „Mașina anului 2016” a fost prezentat CEO-ului Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann, de către președintele COTY, Hakan Matson, înainte de prima zi dedicată presei din cadrul ediției cu numărul 86 a Salonului Auto Internațional de la Geneva.

Modelul Astra a fost declarat câștigător, fiind ales dintre șapte finaliști COTY. Inițial au concurat peste 40 de autovehicule noi, de la modele roadster sportive la limuzine premium și până la autovehicule utilitare sport.

„Noul Astra reprezintă începutul unei noi ere la Opel și victoria din acest an la competiția Mașina anului arată că suntem pe drumul cel bun”, a declarat Dr. Karl-Thomas Neumann. „Este o onoare pentru noi să primim un astfel de premiu prestigios de la jurnaliști de specialitate importanți.”

În cadrul ultimelor opt ediții, trei modele Opel noi au fost declarate „Mașina anului”. De la lansarea sa în toamna trecută, noul Astra a câștigat deja premii internaționale precum SAFETYBEST 2015 și Volanul de aur 2015. De asemenea, a primit maximum de cinci stele pentru performanța sa în cadrul testelor de impact Euro NCAP.

Atât varianta cu cinci uși, cât și cea Sports Tourer ale noului deținător al titlului se bazează pe o arhitectură ușoară complet nouă. Puterea este asigurată exclusiv de noua generație de motoare diesel și pe benzină. Integrarea smartphone-urilor și revoluționarul asistent personal de service și conectivitate Opel OnStar asigură o conectivitate ultramodernă. Modelul Astra continuă, de asemenea, tradiția Opel de a introduce în segmentul compact caracteristici disponibile doar în segmentele superioare, cum ar fi sistemul de iluminare cu matrice IntelliLux Led.

Premiul Mașina europeană a anului a fost decernat prima oară în 1964. Victoria din acest an aduce numărul de trofee „Mașina anului” al mărcii Opel la cinci. Opel Kadett E a fost primul autovehicul produs la Rüsselsheim care a câștigat premiul, în 1985. Doi ani mai târziu, Omega A a câștigat din nou trofeul paneuropean. În ultimii ani, Opel a câștigat de două ori – cu Insignia în 2009 și cu Ampera în 2012. 

 

Sursa: http://www.digi24.ro/

_______________________________________________________________________

Noul Citroen C4 Cactus

Citroen este un producător al cărui specific este să lanseze periodic modele complet diferite de ceea ce se găseşte pe piaţă la momentul respectiv. Fie că sunt diferite complet din punct de vedere conceptual sau pur si simplu au una sau mai multe trăsături ciudate, maşinile francezilor de la Citroen ies în evidenţă în marea de maşini cu aceleaşi caracteristici de pe piaţă. Pentru acest lucru, marca franceză este simultan iubită şi dispreţuită de consumatori, aşa cum se întâmplă de fiecare dată când oferă un produs care nu te lasă indiferent.

Şi pentru că vorbim despre imposibilitatea de a rămâne indiferent în faţa unui model Citroen, intră în cadru modelul C4 Cactus. Botezat după un concept prezentat în premieră în 2007 la Salonul de la Frankfurt, modelul de serie a venit pe piaţă cu un aspect extraterestru şi este echipat cu „Airbumps”. Dificil de explicat într-un singur cuvânt în limba română, sistemul Airbumps reprezintă un set de bandouri supradimensionate din cauciuc plastifiat care sunt umplute parţial  cu aer pentru a amortiza şocurile la viteze de până la 4 km/h. Cei de la Citroen spun că au gândit sistemul pentru parcările aglomerate, când maşinile ajung să fie zgâriate de la cele mai mici urme de impact.

Chiar dacă există o urmă de adevăr în această afirmaţie, este destul de evident că francezii au vrut să ofere o posibilitate de personalizare şi diferenţiere la extrem a acestui model în rândul celorlalte crossovere din segment. Iar pe Citroen C4 Cactus nu ai cum să-l ignori, pentru că este printre puţinele modele de volum care arată interesant indiferent cum ai amesteca culorile oferite în paletă. Spre deosebire de alte modele care te cuceresc cu exteriorul, C4 Cactus continuă ciudăţeniile şi la interior şi încearcă să te convingă şi la condus.

Chiar dacă n-ar avea sigla mărcii franţuzeşti, nu trebuie să fii pasionat de automobile pentru a recunoaşte C4 Cactus drept un produs al Citroen, pentru că este singura marcă în stare să creeze şi să producă un asemenea model.

Consum

Această versiune de motorizare a lui Citroen C4 Cactus anunţă un consum mixt de 4.6 litri la sută. Valoarea anunţată este foarte bună în segmentul crossoverelor din această clasă la acest nivel de putere. În urma lui se află Peugeot 2008 cu aceeaşi motorizare, care anunţă 4.9 litri la sută, urmat de Renault Captur 0.9 TCe, care îi egalizează valoarea cu o unitate mai mică cu 300 centimetri cubi şi supraalimentată cu o turbină. Motorizarea entry-level din gama Nissan Juke vine pe locul trei, cu 6.0 litri la sută consum mixt.

În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 7.9 litri la sută. În regim extraurban, fără să ne grăbim prea tare, consumul s-a stabilizat la 5.2 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h, C4 Cactus 1.2 VTI afişează un consum de 7.5 litri la sută. Valorile puteau fi îmbunătăţite cu un sistem Start-Stop şi cu o transmisie cu şase trepte. În orice caz, situaţia prezentată mai sus poate fi retrăită doar într-un stil de conducere temperat şi cu gândul la economia de carburant.

Pret

Citroen C4 Cactus pleacă de la 13.000 de euro cu TVA inclus. Pentru acest preţ nu primiţi toate echipamentele opţionale afişate de exemplarul testat, dar vă bucuraţi de aceeaşi motorizare şi transmisie.

În cazul maşinii testate de noi, preţul este de 19.000 de euro cu toate taxele incluse. Configuraţia a plecat de la un preţ de listă de 16.000 de euro, aferentă echipării Shine Edition, iar preţul a urcat la valoarea mai sus menţionată prin echiparea cu diferite opţionale. Citroen oferă noul C4 Cactus alături de o garanţie de cinci ani sau 100.000 km.

Dacă ne raportăm la preţul unui crossover obişnuit, exemplarul testat de noi este destul de scump. Dar C4 Cactus nu este un crossover obişnuit, pentru că trebuie să ai ochelari de cal să pui egal între acest model şi cuvântul obişnuit.

C4 Cactus nu este pentru oricine, ci doar pentru acel gen de client care îl consideră un model superb şi care vede viaţa cu alţi ochi faţă de pragmatismul care ne înconjoară de zi cu zi. Chiar şi aşa, ne-am fi lipsit de unele elemente de personalizare şi dotări opţionale, cum este plafonul panoramic vitrat (fără trapă), în favoarea alegerii unei motorizări mai potente.

Date tehnice – Citroen C4 Cactus 1.2 82CP Man Feel

Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1199
Lungime mm
4157
Putere maxima CP (rpm)
82 (5750)
Latime mm
1946
Cuplu maxim Nm (rpm)
118 (2750)
Inaltime mm
1480
Viteza maxima km/h
167
Greutate kg
965
Acceleratie 0-100 km/h s
12.9
Ampatament mm
2595
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
358

515179l 713908l 757331l 836721l 934195l

Leave a Reply